doplňkový text

Úvodní stránka/Aktuality/2.ročník soutěže Šetřím, šetříš, šetříme?

Tématem soutěže je úspora pitné vody, využívání šedé vody, projekty na zadržování vody v okolí školy a možnosti využití dešťové vody. Soutěž finančně podpořil Středočeský kraj.

Hlavním organizátorem soutěže pro 2.stupeň základních škol a střední školy je, podobně jako loni, obecně prospěšná společnost Ochrana fauny ČR. Na akci se podílejí také všechna ostatní krajská střediska ekologické výchovy (dále jen KSEV), a to ZO ČSOP Polabí (Ekocentrum Huslík), Naučné středisko ekologické výchovy Kladno-Čabárna, Ekologické centrum Orlov a ZO ČSOP Vlašim (Vodní dům).

Projekty, které se přihlásí, by se měly zabývat následujícími třemi oblastmi:

  • úspora pitné vody a využití šedé vody (tj. vody, která odtéká ze sprch, umyvadel či dřezů a po upravení se dá použít např. na splachování, zalévání a podobně),
  • projekt na zadržování vody (př. na školním pozemku či v lokalitě blízko školy),
  • využití dešťové vody.

V oblastním kole budou projekty hodnoceny odbornou porotou složenou ze zástupců ekocentra a jednoho nestranného pozorovatele. Každé KSEV vybere z došlých projektů dva nejlépe hodnocené projekty z každé kategorie, které dále postoupí do krajského kola.

V krajském kole bude o nejlepších 12 projektech (v každé věkové kategorii 6 projektů) rozhodovat odborná porota složená ze zástupců KSEV a pracovníků odboru životního prostředí Středočeského kraje. Vítězných 12 projektů dostane finanční příspěvek od Středočeského kraje na zrealizování svých navržených projektů. Ty musí být zrealizovány do 30. září 2019. Na jeden projekt je vyčleněna maximální částka 10 tisíc korun. Po zrealizování projektů je nutné zaslat na oblastní KSEV fotodokumentaci a vyúčtování celého projektu, a to do 31. října 2019.

Školy, které patří do působnosti ČSOP Vlašim a Vodního domu jsou z Vlašimi, Kutné Hory, Čáslavy, Kolína, Říčan a Českého Brodu. Zájemcům pošleme přihlášku do soutěže a jsme k dispozici pro případné dotazy.

2018-12-12T10:21:03+01:0012. 12. 2018|
Přejít nahoru